Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Alvási tippek: hogyan alakítsa ki gyermeke alvási szokásait

Alvási tippek: hogyan alakítsa ki gyermeke alvási szokásait

Kívánta már valaha, hogy visszatérjenek gyermekkora felhőtlen napjai, amikor délben megszokott volt az alvás, mely lehet, akkoriban nem a legjobb elfoglaltságai közé tartozott, esetleg rossz szívvel fogadta? Felnőttként megszépülnek a dolgok, vágyakozunk és értékeljük az alvást, ám sok gyermek hadakozik ellene. Az egész napos játszadozás és felfedezés sokkal izgalmasabb egy kisgyermeknek, így inkább el akarják kerülni a lefekvést és az ehhez kapcsolódó tevékenységeket. Végül is alvás közben nem történik semmi móka. Párosítsa ezt egy kisgyermek vágyával, és előfordulhat, hogy az éjszakai csata máris az Ön kezében van.

A lefekvés közben folytatott huzavona ellenére fontos, hogy már fiatalkorban elkezdje a jó alvási szokások és az alvásmód kialakítását. Sok gyermek küzd alvási problémákkal, ami kihat az egész napjára, ezáltal kevésbé éberek, figyelmetlenebbek, nem képesek koncentrálni és könnyen elvonják a figyelmüket. Ezen kívül fizikailag impulzív és hiperaktív is lehet tőle egy gyermek.

 

Annak érdekében, hogy gyermeke életében ez ne forduljon elő, az alábbiakban bemutatunk néhány alvási tippet, amelyek megkönnyítik a lefekvést:

 

Hogyan fejleszd a gyermek alvási szokásait

A lefekvéskor alkalmazott rutinok és szemléletmódok kialakítása fontos, függetlenül a gyermek életkorától. Fontos megjegyezni, hogy az alvás hihetetlenül fontos a kisgyermekek számára a korai évek kritikus agyi fejlődése miatt. Tehát mit tehetne a makacs kisgyermekekkel, akik a késő esti órákban küzdenek az elalvással? Szerencsére van néhány hatékony alvási tipp és módszer annak biztosítására, hogy a kicsi elérje a kívánt alvási mennyiséget, amire szüksége van.

1.Kezdetek

Az altatási idő körülbelül 20 percig is eltarthat, amely három vagy négy megnyugtató tevékenységet tartalmaz, ezeket általában szokás ugyanabban az időben és ugyanúgy végrehajtani minden esti lefekvés előtt. Az agy így beáll egy rendszerre és automatikusan elkezdi az alvást, amikor az éjszakai rutin jól kialakult, és ezáltal az alváshoz szükséges átmenetet kissé megkönnyíti.

2.Húzza meg a határokat

A gyermekek éjszakai kéréseinek legtöbbje késleltetési taktika, a kicsik gyorsan kitalálják, hogy pontosan mit mondjanak, hogy később kelljen elaludniuk. A kisgyermekek a család különböző tagjain tesztelik stratégiájukat, és amint gyenge pontot találnak, lecsapnak.

 

Amint az éjszakai rutin befejeződik, és elkezdődik a késleltetési taktika, a szülőknek biztosaknak kell lenniük abban, hogy meghúzták a határt és nem engednek a gyermeknek, különben az megragadja az alkalmat, és gyakrabban dobja be a taktikát. A kulcs tehát az, hogy ragaszkodjon a szokásos ütemtervhez. Kedvesen utasítsa el a kéréseket, majd távozzon a gyerekszobából.

3.Robot üzemmód

Ha teljesítette a fentebb olvasottakat, valamint figyelmen kívül hagyta a hisztériás kitöréseket és elhagyta a gyerekszobát, akkor a csata első fele véget ért. A második félidő akkor kezdődik, amikor kisgyermeke követi az ajtóig, és nem akar visszatérni az ágyába, sőt sorolni kezdi az igényeit.

 

Minden ilyen kísérletnél azonnal vigye vissza a gyermeket az ágyba, és mint egy robot, ismételje ugyanazt: „Szeretlek. Alvásidő van. Reggel találkozunk. Ezek általában elegendőek. Mondatait a lehető legkevesebb érzelemmel fogalmazza meg. Ne vitatkozzon, egyszerűen tegye vissza a gyermeket az ágyba, minden egyes alkalommal, amikor otthagyja azt.

 

A gyermekek hihetetlenül kitartóak, tehát ez az első néhány napban akár 50 vagy 100 kísérletet is igénybe vehet. Bár ez félelmetesnek tűnhet, ne feledje, hogy a kitartás és következetesség a kulcs, és minden érzelmi válasz (pozitív vagy negatív) erősítheti az alvást vagy épp annak elkerülését.  Ha dühös, a gyermek tudja, hogy a taktika működik. Maradjon semleges. Ha konzekvens, akkor az érveknek általában csökkenniük kell ennek a technikának a 3. napja után.

4.Jutalmazza a jó éjszakát

A kisgyermekek szeretik a jutalmakat. A viselkedés megváltoztatásához jól jöhet a matricás könyvek bevetése. Ha a lefekvés csata lett, egyszerűen mondja meg a gyermeknek, hogy minden egyszerű lefekvésért matricát kap. Ha bizonyos számú matrica felhalmozódik, a gyermek még nagyobb jutalmat kap.

 

A gyermekek többsége számára az esti szokások kialakítása, a határértékek meghatározása és a jó viselkedés jutalmazása lesz a lefekvés és a jó éjszakai alvás kulcsa. Ha a fentiek mindegyikét kipróbálta, de hiába, vagy attól tart, hogy gyermekénél ez szorongást válthat ki, akkor ne felejtse el felkeresni gyermekorvosát.